Watersportvereniging Flacquee sinds 1964

Zo enthousiast was Gerard Wijnhoff om eindelijk nu eens ‘zijn’ watersportvereniging op te richten
dat hij een week te vroeg in hotel Meijer kwam voor de oprichtingsvergadering.
We schrijven 12 maart 1964 en een verbaasde Gerard Wijnhoff, die wel wist dat er geen honderden belangstellenden zouden komen, maar een opkomst van letterlijk niemand ook wel wat teleurstellend vond, vroeg aan ober Jaap: "Jaap, waar moeten we zitten?" Waarop de enigszins verbaasde Jaap hem uit de droom hielp en hem vertelde dat hij nog een week geduld moest hebben. Het zou 19 maart worden waarop 19 Menheersenaren de watersportvereniging met de deftig gespelde naam ‘Flacquee’ oprichtten. "Laten we het bestuur maar niet te groot maken", constateerde men toen, "anders houden we geen gewone leden meer over!" Tien jaar later valt op de jaarvergadering al voorzichtig het woord ‘ledenstop’.

De voorzitters

Gerard Wijnhoff: oprichter en voorzitter van 1964 tot 1975
Jan Dogterom: voorzitter van 1975 tot 1989
Tinus Groenendijk: voorzitter van 1989 tot 2013                                                       Corné Peeman: voorzitter van 2013 tot heden

Ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan in 2004 is een boekje gemaakt met de verhalen van onze voorzitters.

Klik op onderstaande link om het boekje in te zien.

40 jaar watersportvereniging "Flacquee"
boekje 40 jaar WV Flacquee.pdf (4.47MB)
40 jaar watersportvereniging "Flacquee"
boekje 40 jaar WV Flacquee.pdf (4.47MB)

In 2014 zal WV Flacquee 50 jaar bestaan. Er komt een mooi jubileumprogramma maar een boekje over de laatste tien jaar zit er niet in. De leden die alle 'Kofjekokers' bewaard hebben, kunnen de recente geschiedenis nog eens doornemen.