2015-10-24 EK Steentjes scheren, ofwel 'Stone Skimming'

Hieronder beelden van het EK Stone Skimming, dat dit jaar door de Menheerse Werf in de haven van 'Menheerse' is georganiseerd. Het deelnemersveld is internationaal maar plaatselijke skimmers konden zich ook inschrijven. Het bedrag dat met de inschrijvingen wordt opgehaald is bestemd voor de Stichting Sailing Kids, een vrijwilligers organisatie die vaartochten voor zeer zieke kinderen organiseert.

Op de laatste foto ziet u een blije Laurent den Hollander. Hij houdt een oud borsteltje omhoog dat hij zojuist met behulp van een puts en met hulp van zijn echtgenote uit het water heeft opgevist. Dit borsteltje heeft kennelijk een grote sentimentele waarde.

2015-09-10 Achterstallig onderhoud

Bij een rondje door de haven hebben we hier en daar achterstallig onderhoud gesignaleerd. Omdat de vereniging niet zelf het beheer voert over de havenfaciliteiten, zijn we genoodzaakt het gebrekkige onderhoud onder de aandacht van de gemeente te brengen.

Als WV Flacquee zelf de haven zou beheren zou zij ervoor zorgen dat onkruid niet eerst een hoogte van minstens een halve meter moet bereiken alvorens er iets aan te doen, zouden de palen schoongemaakt en de koppen weer netjes wit geschilderd worden, zouden rotte palen en steigerplanken op tijd vervangen worden en zouden gestolen brandblussers op tijd vervangen worden.

Bovendien zou het beheer van de haven dan veel goedkoper zijn dan in de huidige situatie.

2015-07-09 Musica Nautica

Voor de tweede keer was er een Musica Nautica in de haven van Middelharnis. Sempre Crescendo verzorgde een muzikaal programma waarin allerlei Hollandse hits een rol speelden. Daarna bracht de Sir Ollivers Band nog wat meer swing in de haven. Het was weer een mooie avond, temeer daar het weer ook aangenaam was.

Watersportvereniging Flacquee zal volgend jaar ongetwijfeld weer samen met Sempre Crescendo een Musica Nautica organiseren.

Onderstaande foto's geven een sfeerimpressie. Let op de trotse clubvlag van WV Flacquee.

2015-06-06 Menheerse Havendagen 2015: Een impressie in foto's van een geslaagd feest.

2015-04-13 Start aanleg waterleiding Vingerling

Enkele vrijwilligers van WV Flacquee zijn maandagavond 13 april begonnen met het aanleggen van een waterleiding aan het Vingerling te Middelharnis. Er zullen vijf tappunten komen. Dit project wordt met goedkeuring en financiële ondersteuning van de gemeente Goeree-Overflakkee gerealiseerd. De vrijwilligers zijn zo enthousiast dat ze doorwerken tot het invallen van de duisternis. De werkploeg wordt van koffie en koek voorzien door Noud en Margret van den Braak.

2015-03-04 Het bankje van Gerard Wijnhoff staat voor het clubhuis

Nu de herstrating van het Vingerling bijna voltooid is, hebben we met voldoening kunnen constateren dat het 'bankje van Gerard Wijnhoff' een mooie plaats heeft gekregen voor ons clubhuis. Het is keurig gelakt door medewerkers van de gemeente, waarvoor hartelijk dank.

2015-03-03 Voetlichten op de langssteiger

De langssteiger is nu echt de modernste steiger van onze haven. Nadat in het najaar van 2014 de te korte meerpalen zijn verhoogd, de roosters ook tussen die palen zijn gelegd en er nieuwe elektrazuilen met watertappunten waren geplaatst, is er nu ook een serie lampjes in de roosters aangebracht. Het eind van de steiger wordt duidelijk met een lichtstreep aangegeven. Vroeger stond daar een wrakkig hekje.

Het geheel heeft wel iets weg van een landingsbaan op Schiphol. Zie onderstaande foto's.