2016-06-04 Menheerse Havendag

Zaterdag 4 juni was WV Flacquee actief tijdens de Meneerde Havendag. Om het jeugdzeilen te promoten waren drie medewerkers van Delta Lloyd aanwezig met splinternieuwe optimisten en van onze vereniging waren Mart Verbeek, Melissa Peeman, Sjaak van Rossum, Jop de Jong, Martijn van Balen en Ab Stoutjesdijk aanwezig om kinderen te begeleiden. De hele middag kwamen kinderen langs die graag eens even wilden zeilen in het afgezette stukje kanaal. Zowel van de kinderen als de belangstellende ouders kwamen enthousiaste opmerkingen dat ze het zo leuk vonden dat we dit organiseerden. Er werd ook vaak gevraagd of we zeillessen verzorgden, waaruit we kunnen opmaken dat er zeker animo voor is bij de kinderen. Aan het eind van de middag kwamen regenwolken dichterbij en kwam er een eind aan een hele warme, zonnige en o zo gezellige activiteit. Net voor de regenbui was iedereen in het clubhuis, waar John van Balen een heerlijke stamppot had klaargemaakt. Zelfs voor een toetje was gezorgd. We bedanken iedereen die zich deze dag heeft ingezet!

2016-01-18 Zalmschouw WKD 8 gezonken en gelicht

Hans Dekkers heeft vanuit zijn raam op de eerste verdieping het lichten van de gezonken zalmschouw WKD 8 van René Rentinck vastgelegd. De oorzaak van deze 'schipbreuk' is ons niet bekend.