2017-10-14 Het werk aan de kade is voltooid

Na ruim een maand is het werk aan de deksloof van het Vingerling voltooid. Het resultaat is prachtig. De deksloof is nu een lust voor het oog, temeer daar de oude meerpalen zijn vervangen door stevig RVS bolders. De gemeente Goeree-Overflakkee en de aannemer Ooms verdienen alle lof voor dit herstelwerk.

Er is ook een heel grote vuilnisbak geplaatst. We hopen dat het uitgaande publiek die zal gebruiken.

Bezoekers zullen aan andere watersporters vertellen hoe mooi de kade in Middelharnis is geworden.

2017-09-22 Derde week van de werkzaamheden

2017-09-12 Tweede week van de werkzaamheden

Nu het werk eenmaal begonnen is, blijkt hoe hard het nodig was. Al het houtwerk wordt vervangen en in plaats van de rotte palen zullen er bolders op de deksloof gemonteerd worden op gelijke afstanden als die van de meerpalen in het water.

2017-09-05 De herstelwerkzaamheden zijn begonnen

Het heeft wel even geduurd maar uiteindelijk is op maandag 4 september 2017 een begin gemaakt met het zeer noodzakelijke herstel van deksloof en meerpalen aan het Vingerling. Het gemeentbestuur heeft de eerste raadsperiode na de herindeling met voortvarendheid de promotie van ons eiland ter hand genomen. Daarbij hoort vanzelfsprekend dat de aanwezige voorzieningen tiptop in orde zijn. In de haven van Middelharnis wordt dit najaar en volgend jaar achterstallig onderhoud aangepakt. Het spreekt voor zich dat onze vereniging daar blij mee is.

2017-06-23 Noodreparaties aan deksloof Vingerling

Nadat in het weekend van 17 en 18 juni een passant in een gat van de deksloof aan het Vingerling was gestapt, heeft de gemeente na aandringen van ondermeer onze vereniging, op diverse plekken noodreparaties verricht. Herstel van de gehele deksloof staat gepland voor de maanden september en oktober. Maar om nog meer ongelukken in dit zeizoen te voorkomen is nu voor een goede tijdelijke oplossing gezorgd.

Zie hietonder op welke plekken een noodverband nodig was.

2017-06-02 Binnenlopen van schepen voor de havendag 2017

2017-03-03 Passanten dichterbij terrassen en winkels

Passanten kunnen vanaf het begin van seizoen 2017 in de havenkom aanmeren. Langs de Spuistraat en achterin de havenkom is ruimte gemaakt voor passanten. Door een uitruil van ligplaatsen is het mogelijk geworden om aan een lang gekoesterde wens van horecaondernemers en winkeliers tegemoet te komen. Watersportvereniging Flacquee heeft in samenwerking met de gemeente ligplaatsen voor passanten kunnen vrijmaken.

De ligplaatsen zijn beschikbaar voor gasten die slechts overdag een aantal uren willen aanmeren om boodschappen in het dorp te kunnen doen of neer te strijken op een van de terrassen. Uiteraard kan men ook overnachten maar de havenmeester zal de gasten dan wel wijzen op mogelijke geluidhinder op de vrijdag- en zaterdagavonden.