2018-07-29 Nieuw havenkantoor geplaatst

Op donderdag 26 juli is de eenvoudige en ondoelmatige huurcabine, die dienst deed als havenkantoor, vervangen door een permanent kantoor. De havenmeesters hebben vanaf nu een onbelemmerd uitzicht op de haven en het havenkanaal. Bovendien is dit kantoor veel mooier dan de gehuurde container die de laatste jaren hun onderkomen was.

2018-06-30 Levendige waterspeeldag in havenkom Middelharnis

Hart van Goeree en watersportvereniging Flacquee hebben weer een leuke dag voor de jeugd georganiseerd. Dit jaar was het weer werkelijk ideaal. Het was dan ook gezellig druk in de havekom en de terrassen rondom zaten vol.

2801-04-04 Havenschouw deel 1: Vanaf de langssteiger t/m de boodschappensteiger

Op woensdagavond 4 april heeft het bestuur een rondje door de haven gemaakt. De opzet was om te zien hoe alles erbij lag. Tijdens die wandeling hebben we enkele pubten genoteerd die aandacht behoeven.

In overleg met het havenkantoor zullen we bekijken hoe en waar er verbeteringen kunnen worden aangebracht. Binnenkort zullen we het deel vanaf de Menheerse Werf tot aan de Peekaai nalopen.

Hieronder foto's van dergelijke aandachtspuntjes: Er moeten nog cijfersloten op de toiletten aan de westhavendijk komen, een plastic kapje van een paal is kapot (misschien beter te vervangen door metaal), waterkraantjes op verkeerde plaatsen na herindeling Vingerling, scheve meerpaal, verwaarloosde plantenbak.