Op deze pagina's zullen we relevant nieuws voor ons vaargebied plaatsen.

Nieuwe aanlegplaats pleziervaart Tiengemeten

Enige tijd geleden hebben leden van het Regioteam Delta-Noord met Natuurmonumenten gesproken over alternatieve ligplaatsen voor pleziervaart op het eiland Tiengemeten, dit in verband met de route van de waterbus. Daar is al lange tijd een steiger(tje) voor de recreatievaart, echter is deze nu verboden voor de pleziervaart.

In samenwerking met het Regioteam werd bekeken wat er gedaan kon worden om ligplaatsen voor pleziervaart te realiseren. Uiteindelijk kwam er de oplossing om het oude handelshaventje op de westkant (tegenover WSV De Put) van het eiland uit te baggeren en te voorzien van een mooie lange (84 meter) steiger. Deze is onlangs in gebruik genomen met de aantekening, dat er nog een voorziening moet komen in de vorm van twee boeien om de onderwaterstrekdam aan te geven. Tot op heden liggen die er nog niet, dus is het devies: ruim open varen, zodat alles goed en veilig verloopt. De waterdiepte is officieel 1,50 meter, maar leden van het Regioteam Delta-Noord hebben een minimale diepte van 2.00 meter ondervonden. Aanleggen aan de nieuwe steiger is overigens alleen voor dagrecreatie, een tip daarbij: in de buurt kan men prima wandelen en vogels kijken.

Meer informatie over de werkzaamheden staat op de pagina van het Regioteam Delta-Noord.

Varen doe je Samen!

Ga je het water op?

Hoe zijn de weersverwachtingen?
Is je boot in orde?
Kaarten en almanak aan boord?
Heb je stremmingen en andere actuele vaarweginformatie gecheckt?
Ken je de vaarregels?

Alles wat nodig is voor een goed voorbereide vaartocht. Dat vind je op de website, www.varendoejesamen.nl

Gemakkelijk vindbaar. Met veel interessante achtergrondinformatie, met kaarten en apps. Leuk om te weten, leuk om te leren en essentieel om te doen.

Voor watersporters op alle niveaus en voor beroepsschippers. Veilig varen, meer vaarplezier.

Dat is waar ‘Varen doe je Samen!’ voor gaat.