EINDE ZEILSEIZOEN

Zo het zeil seizoen 2019 zit er op. Ik kijk terug op een paar mooie wedstrijden en gezellige avonden. Tijdens ons jaarlijks Captain's Diner is de uitslag bekend gemaakt van de all-over-ranking met daarbij de prijs uitreiking.

De uitslag luidde als volgt;

1 Eric van Straten.

2 Bas Driece.

3 Kees van Vliet.

4 Arno de Jong.

5 Johan van Paasse.

6 Sybrand van Eck.

7 Niek Vis.

8 Mette Penninga.

9 Hans Cox.

10 John , Corien,Tinus van Balen

10 Erik Jacobi.

10 Corné Peeman.

13 Nick Hobbel.

13 Ron Vijfhuizen.

13 Johan van Waardenburg.

16 Cor van Helden.

16 Krijn Kolen.

18 Jos de Beer.

Volgend jaar hebben we eerst weer een avond om bij te praten en het hebben over hoe en wat te doen voor de nieuwe wedstrijden.

De planning is om naast de drie bestaande wedstrijden nog twee wedstrijden te organiseren. Een rondje tiengemeten en een nachtwedstrijd.

Ik dank een ieder voor zijn  medewerking en zie jullie heel graag weer terug aan de startlijn, aan de bar bij de Kerstborrel, op de clubavonden of aan de haven natuurlijk.

Tabee Aad

Hieronder nog wat foto's van de snertrace.

VERRASSENDE WINNAAR MOSSELRACE 2019

De mossel race van zaterdag 19-09-2019 is gevaren. De wedstrijden van 2019 zijn daardoor gestreden.

De uitslag van de mossel race 2019 is.

1    Arno de Jong

2    Kees van Vliet.

3    Mette Penninga.

4    Eric van Straten.

5    Corien van Balen met Pa Tinus .

6    Ron Vijfhuizen.

7    Krijn Kolen .

8    Sijbrand van Eck.

9    Bas Driesse.

10  Sander Rottier     NG.

11  Cor van Helden    NG

De mossel race was deze keer met start en finish voor het strandje van t'Hoad. Het was allemaal te zien van af het havenhoofd met de startlijn tussen Catootje en boei (skippy).

Het heeft mooie foto"s en video beelden op geleverd. 'Persfotograaf' Jos De Beer en drone-piloot Mart Verbeek zijn daar verantwoordelijk voor. Wat betreft de wedstrijdleiding voor herhaling vatbaar.

Er stond een een lekker windje, een goed vijfje waar de zeilers wel wat mee konden. Voor het strandje had het startschip gelukkig een wat rustiger plekje gevonden met een achteranker en 15 meter ketting.

Het was spannend en de schepen lagen op een paar koplopers na dicht bij elkaar. Een echte wedstrijd en dat bleek zeker na de rating-berekening.

Het was een mooi gezicht jullie om de Oosthavendam aan zien komen richting de finishlijn. Gelukkig zaten de voorspellingen er naast waardoor het de hele dag droog is gebleven.

Tijdens onze mossel avond, die druk bezocht was, zijn de prijzen uitgereikt.

Op zaterdag 16 november, tijdens het jaarlijkse captain's-diner, is de over-all uitslag en prijsuitreiking van het complete seizoen.

Schippers die niet aanwezig kunnen zijn kunnen tot aan het einde van het jaar hun prijs in ontvangst komen nemen bij de wedstrijdleiding op onze club-avonden, tenminste; als je wat gewonnen hebt. Schippers die naast de boot vissen (pissen) jammer maar helaas. Jouw prijs gaat dan door naar volgend jaar.

Volgend jaar weer mee doen of mee gaan doen? Houdt onze facebook-pagina, nieuwsbrief en de uitnodigingsmail in de gaten.

Ik bedank bij deze een ieder mij geholpen heeft  voor zijn of haar medewerking.

En in het bijzonder Jos de Beer die deze keer mij maat was.

Tabee Aad.