INSCHRIJVING CHILI-RACE GESTART

Op 6 juli aanstaande gaat de tweede wedstrijd van het seizoen van start; De Chilirace.

Op dezelfde dag wil Aad van Schaik, onze wedstrijdsecretaris, in het clubhuis graag met alle zeilers bij elkaar komen voor het palaver.

Onze wedstrijdcommissaris, Aad van Schaik, en  activiteitencommissaris, John van Balen, bieden je het volgende programma aan:

Programma 6 juli

10.00 uur    Palaver, koffie in het clubhuis

13.00 uur    start op het Haringvliet

18.00 uur    Chilimaaltijd in het clubhuis

Opgeven voor de wedstrijd en het eten kan via; Aad van Schaik wedstrijden@watersportverenigingflacquee.nl

Opgeven voor alleen de maaltijd kan via; John van Balen activiteiten@watersportverenigingflacquee.nl

Vanaf 17.00 uur is het clubhuis open op 6 juli. Leden en donateurs die niet aan de wedstrijd hebben meegedaan, zijn ook van harte welkom. (Wel even aanmelden). Voor de maaltijd zal een vergoeding van € 7,50 p.p. gevraagd worden.

Reservering insturen vóór 3 juli.

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

DE CHILI-RACE KOMT ER AAN

Als je bij de haven woont doe je al gauw ff een rondje. Zo ook vanmiddag. Er was wat gaande, maar wat.

Er was maar weinig wind terwijl alle zeilschepen, gek  alleen de zeilschepen, heftig aan hun meer-einden lagen te trekken.

De windvaantjes wezen allen maal naar de havenuitgang. Rien Poortvliet stond in het verleden nog wel eens tegen kabouters lullen, maar ik durfde toch geen boot aan te spreken. Stel je voor dat havenmeester Martin het zou zien, dan zou hij gelijk 112 bellen.

Maar ik ken al een tijdje onze schepen en begrijp ze wel een beetje.  Ze zijn gewoon ongeduldig en als ze niet goed vast zouden liggen zouden ze zo, zelfs zonder schipper, de haven uit varen.

Ze liggen te klotsen van ongeduld voor de Chilirace van zaterdag 06-07-2019.

Ze moeten toch echt nog ff wachten, het palaver is om 10 uur in ons clubgebouw en we starten 12 of 1 uur.

Dus als je aan de haven komt leg je boot dan goed vast voor dat ze er van door is zonder jou aan boord.

Tabee Aad

-----------------------------------------------------

Aad van Schaik nieuwe wedstrijdcommissaris

Op de laatste ALV van de vereniging is Aad van Schaik gekozen tot nieuwe wedstrijdsecretaris van de vereniging. Hij start met frisse moed aan een nieuw seizoen. Echter wil hij graag samen met jullie zeilers graag van gedachten wisselen wat de behoeftes zijn. Op vrijdag 17 mei zal er een zeilers-meeting zijn in het clubhuis aan het Vingerling. Aanvang 20:30.

De volgende dag zal de eerste race van het jaar gehouden worden, kijk voor data op de jaarkalender onder de kop activiteiten.

Voor meer info; wedstrijdcommissaris@watersportverenigingflacquee.nl of via 0187-487877 of 06-20884000.

Nieuws over de Kwarttonner Club in 2019

Herziene versie met correcte wedstrijddata en fraaie foto
Artikel revival Kwarttonners 2019.pdf (70.54KB)
Herziene versie met correcte wedstrijddata en fraaie foto
Artikel revival Kwarttonners 2019.pdf (70.54KB)

De wedstrijdcommissaris rekent op enthousiaste deelname.